Prime

De la Wikipedia, enciclopedia liberă
(Redirecționat de la Prime TV)
Jump to navigation Jump to search
Pentru alte sensuri, vedeți Prime (dezambiguizare).
Prime
Prime.png
Logo Prime
Data lansăriiseptembrie 1999
ProprietarI.C.S."General Media Group" S.R.L.
Format imagine4:3 1999-2014 16:9 2014
SloganMereu primul
Țară Republica Moldova
Acoperirenivel național
A înlocuit canalulORT Moldova
Canale înruditePervîi Kanal Rusia
Prezență online
www.prime.md
Terestru
Radiocom
(DVB-T2)
multiplexul A
Cahul36 (594 MHz)
Căușeni21 (474 MHz)
Edineț30 (546 MHz)
Mîndreștii Noi22 (482 MHz)
Strășeni31 (554 MHz)
Trifești28 (530 MHz)
Cablu
Sun Communications
IPTV
Moldtelecom

Prime este un canal de televiziune din Republica Moldova, transmis pe a treia rețea națională. Este deținut de politicianul și omul de afaceri Vlad Plahotniuc.[1][2][3][4][5]

Inițial, canalul retransmitea programele televiziunii naționale din Rusia, ORT, redenumită „Pervîi Kanal. Vsemirnaia Set'” în 1995. Din septembrie 1999, programul local include pentru auditoriul din Republica Moldova, pe lângă versiunea rusă, buletine de știri locale și câteva emisiuni producție proprie. Din anul 2007, volumul emisiei zilnice a „Pervîi Kanal Moldova” fost mărit la 24 de ore. La sfârșitul anului 2007, a avut loc schimbarea denumirii canalului în „Prime”, cu sloganul „Mereu primul”.

Majoritatea emisiunilor și filmelor difuzate în limba rusă sunt subtitrate în limba română. Totodată există și producții autohtone sonorizate în limba română. În cursul anului 2008, Prime a obținut drepturile de televizare pentru Campionatul European de Fotbal din Austria și Elveția. Conform contractului semnat cu UEFA, partidele transmise au fost sonorizate în limba română.[6]

Pe postul de televiziune Prime începând cu anul 2012 până în prezent se difuzează emisiunea DA sau NU, care este difuzată în peste 50 de țări din întreaga lume.

Emisiuni[modificare | modificare sursă]

In 2010 s-au relansat emisiunea Replica, Prima Ora si Da sau Nu, apoi si Primele stiri. In 2011 s-au relansat emisiunea De facto.

Controverse[modificare | modificare sursă]

Pe 4 iulie 2014, Consiliul Coordonator al Audiovizualului a sancționat postul „Prime” și alte posturi TV printre care „TV7”, „Ren TV Moldova”, „RTR Moldova” și „Rossia 24”, pentru că ”în emisiunile informativ-analitice preluate din Federația Rusă, posturile de televiziune respective utilizează instrumente de propagandă agresive, promovează și intensifică zvonuri neconfirmate, manipulează prin text și imagini, utilizează etichetări pentru a discredita și a prezenta într-o conotație negativă guvernul de la Kiev, dezinformează și manipulează opinia publică referitor la evenimentele din Ucraina prin tertipuri de montaj și comentarii ce abundă în invective. De asemenea, posturile monitorizate au difuzat știri și reportaje în care nu există pluralism de opinii, acestea prezentînd, unilateral și preponderent punctul de vedere al Moscovei și al adepților federalizării Ucrainei. Limbajul utilizat în comentarii este unul agresiv și intolerant, care conține insulte directe față de Guvernul Ucrainei și față de populația care îl susține. Totodată, raportul evidențiază cîteva cazuri de instigare la violență și ură interetnică, discriminare pe motiv de apartenență la forțele proucrainene și proeuropene.[7]

Vezi și[modificare | modificare sursă]

Referințe[modificare | modificare sursă]

Legături externe[modificare | modificare sursă]