TV8

De la Wikipedia, enciclopedia liberă
(Redirecționat de la TV7)
Salt la: Navigare, căutare
TV8
Logo TV8 (2017).svg
Sigla TV8 începând din 29 iunie 2017. 8-ul din dreapta se află în spațiu negativ. Sigla este animată, alternând între forma de mai sus și o formă în care 8-ul apare explicit.
Data lansării 1 martie 2006
Rețea-părinte NTV Rusia
Proprietar Analitic Media-Grup
Țară  Republica Moldova
Acoperire Chișinău, Bălți și suburbii prin eter; disponibil prin cablu la nivel național
Pagină oficială tv8.md

TV8[1][2] (anterior TV7) este un canal de televiziune din Republica Moldova, care redifuzează programele postului de televiziune rus NTV, cu inserții locale preponderent în limba română.

În martie 2006, TV7 a lansat programele sale de știri în limba rusă, prezentate de Nadejda Verbițchii. „Astăzi în Moldova” este genericul buletinelor de știri, care pot fi urmărite de luni până vineri la orele 07.30 și 20.30 și sâmbăta la 7.30, fiind urmate de informațiile din sport și de rubrica meteo. Emisiunea este completată de săptămânalul „Cotidian Exclusiv”. Pe 14 mai același an, a început difuzarea emisiunii de divertisment în limba română „Vedete cu șorț”, care o are în calitate de gazdă-prezentatoare pe cunoscuta interpretă de muzică ușoară Aura. Anterior, această emisiune putea fi urmărită la TV „Moldova 1”. Invitații emisiunii, persoane publice din diferite domenii, pregătesc în fața camerelor de luat vederi bucatele lor preferate. Ulterior au fost introduse în grila de programe emisiuni ca „Liga Șoferilor” și „Atracție turistică”.

TV8 emite în eter în Chișinău pe canalul 43 (analog) și, respectiv, canalul 61 (în pachetul digital alături de Pro TV Chișinău, Muz-TV Moldova, TVC21 și ORT Moldova). TV8 poate fi recepționat și pe aria municipiului Bălți pe canalul decimetric 24. În plus, TV8 este distribuit în pachetele majorității firmelor de cablu din republică Moldova.

Prezența în rețea a canalului de televiziune oferă știri din Moldova în limbile română și rusă, actualizate zilnic, precum și informații despre televiziune și despre proiectele sale noastre.

În data de 22 decembrie 2013 (duminică), la ora 19:55, postul de televiziune TV 7, a difuzat prin retranslare filmul rusesc „Приднестровье: русский форпост” („Transnistria: avanpost rusesc”). Acesta vorbește despre „o țară independentă”, „uimitoare”, care nu trăiește deloc rău, care are propria poliție și armată. În film apare și controversatul politician rus Dmitri Rogozin care comentarii pe seama subiectului. Consiliul Coordonator al Audiovizualului (CCA) s-a autosesizat referitor la programul respectiv[3][4][5] și în data de 26 decembrie 2013 a sancționat cu avertizare publică postul TV7 pentru difuzarea acelui film.

Potrivit membrilor CCA, „difuzarea filmului are un scop propagandistic și are ca scop denigrarea Republicii Moldova”. De asemenea, în prezentarea raportului s-a menționat: „Conținutul programului a încălcat articolul 2 și 10 al Codului Audiovizualului, articolul 10 al Convenției Europene a Drepturilor Omului”.

„M-am simțit ofensat atunci când am auzit în film că soldații moldoveni au atacat regiunea transnistreană și că aici era tot bine, iar acolo au murit sute de oameni. Se constată că Federația Rusă a intrat să apere cetățenii Moldovei. Este o formă gravă de manipulare și minciună. S-a arătat un punct de vedere și nu trebuie promovată minciuna. Acest film atentează la integritatea teritorială a țării", a subliniat atunci președintele CCA, Marian Pocaznoi.[6]

Pe 4 iulie 2014, Consiliul Coordonator al Audiovizualului a sancționat TV7 și alte posturi TV printre care „Prime”, „Ren TV Moldova”, „RTR Moldova” și „Rossia 24”, pentru că ”în emisiunile informativ-analitice preluate din Federația Rusă, posturile de televiziune respective utilizează instrumente de propagandă agresive, promovează și intensifică zvonuri neconfirmate, manipulează prin text și imagini, utilizează etichetări pentru a discredita și a prezenta într-o conotație negativă guvernul de la Kiev, dezinformează și manipulează opinia publică referitor la evenimentele din Ucraina prin tertipuri de montaj și comentarii ce abundă în invective. De asemenea, posturile monitorizate au difuzat știri și reportaje în care nu există pluralism de opinii, acestea prezentînd, unilateral și preponderent punctul de vedere al Moscovei și al adepților federalizării Ucrainei. Limbajul utilizat în comentarii este unul agresiv și intolerant, care conține insulte directe față de Guvernul Ucrainei și față de populația care îl susține. Totodată, raportul evidențiază cîteva cazuri de instigare la violență și ură interetnică, discriminare pe motiv de apartenență la forțele proucrainene și proeuropene.[7]

Patronul postului de televiziune TV8 este politicianul și omul de afaceri Chiril Lucinschi.[8]

Vezi și[modificare | modificare sursă]

Referințe[modificare | modificare sursă]

  1. ^ COMUNICAT DE PRESĂ. ȘEDINȚA PUBLICĂ A CCA DIN 13.06.2017”. Consiliul Coordonator al Audiovizualului. 13 iunie 2017. http://www.cca.md/news/comunicat-de-pres-edin-public-cca-din-13062017. 
  2. ^ Anunț oficial: Când se lansează TV8”. Agora.md. 27 iunie 2017. http://agora.md/stiri/34057/anunt-oficial-cand-se-lanseaza-tv8. 
  3. ^ (OFICIAL) CCA s-a autosesizat cu privire la "film" extrem de provocator difuzat de postul TV7 | Politică”. Timpul.md. http://www.timpul.md/articol/%28oficial%29-cca-s-a-autosesizat-cu-privire-la-film-extrem-de-provocator-difuzat-de-postul-tv7-53204.html. Accesat la 29 iulie 2014. 
  4. ^ VIDEO: Postul TV7 controlat de Lucinschi difuzează filme PROVOCATOARE la adresa R. Moldova și regiunii transnistrene | Politică”. Timpul.md. http://timpul.md/articol/%28alo-cca%29-postul-tv7-controlat-de-lucinschi-difuzeaza-filme-provocatoare-la-adresa-r--moldova-i-regiunii-transnistrene---video-53193.html. Accesat la 29 iulie 2014. 
  5. ^ (ATENȚIE MAXIMĂ) Chiril Lucinschi este președintele comisiei Parlamentare care se va ocupa de modificările la Codul Audiovizualului | Ultima oră”. Timpul.md. http://www.timpul.md/articol/(atenie-maxima)-chiril-lucinschi-este-preedintele-comisiei-parlamentare-care-se-va-ocupa-de-modificarile-la-codul-audiovizualului-53886.html. Accesat la 29 iulie 2014. 
  6. ^ CCA a sancționat TV7 pentru difuzarea filmului „Transnistria: Avanpost Rusesc””. Unimedia.info. http://unimedia.info/stiri/CCA-a-sancionat-TV7-pentru-difuzarea-filmului-Transnistria-Avanpost-Rusesc--70081.html. Accesat la 29 iulie 2014. 
  7. ^ CCA A SANCȚIONAT ”PRIME”,”TV 7”,”RTR MOLDOVA”,”REN MOLDOVA” ȘI A SUSPENDAT TEMPORAR EMISIA POSTULUI ”ROSSIA 24” PE TERITORIUL RM | CCA”. Cca.md. 24 aprilie 2014. http://cca.md/news/cca-sanc-ionat-prime-tv-7-rtr-moldova-ren-moldova-i-suspendat-temporar-emisia-postului-rossia. Accesat la 29 iulie 2014. 
  8. ^ Lucinschi Chiril - biografie”. VIP Magazin. 26 iunie 2014. http://www.vipmagazin.md/people/Lucinschi_Chiril_people/biografia/. Accesat la 29 iulie 2014. 

Legături externe[modificare | modificare sursă]