Publika TV

De la Wikipedia, enciclopedia liberă
Jump to navigation Jump to search
Publika TV
Publika.png
Sigla Publika TV
Data lansării7 aprilie 2010[1]
ProprietarIulian Bercu[1]
SloganSpune ce gândești[2]
ȚarăFlag of Moldova.svg Republica Moldova
Sediistr. Ghioceilor nr. 1, Chișinău
Pagină oficialăhttp://www.publika.md/
Terestru
Radiocom
(DVB-T2)
multiplexul A
Cahul36 (594 MHz)
Căușeni21 (474 MHz)
Edineț30 (546 MHz)
Mîndreștii Noi22 (482 MHz)
Strășeni31 (554 MHz)
Trifești28 (530 MHz)

Publika TV este o televiziune de știri din Republica Moldova lansată la 7 aprilie 2010.[1] A fost înființată de oamenii de afaceri Sorin Ovidiu Vîntu și Vladimir Plahotniuc.[3][4]

Publika TV

Fiind a doua [1] televiziune de știri din Republica Moldova, după data apariției (prima fiind Jurnal TV care s-a transformat într-un post generalist) iar în prezent singura televiziune de știri, televiziunea produce și difuzează conținut unic de știri în limbile română și rusă[2]. Publika TV prezintă știri din oră în oră, talk show-uri politice, sociale și economice, realizeaza 30–40 de transmisiuni live zilnic de la diverse evenimente, având capacitatea largă a diverselor producții speciale, campanii dedicate, inclusiv realizarea documentarelor.

Publika TV este distribuită prin cablu, satelit și toți operatorii de IPTV din Moldova, având acoperire națională la nivel de 65–70%, dintre care localități urbane 100% și localități rurale 25–30%.

Publika FM (92,1 Mhz) este unicul[necesită citare] post de radio de știri din Moldova. Difuzează programele Publika TV. Aria de acoperire constituie 40% la nivel național. Situl dispune și de un portal online (v. Legături externe), care furnizează știri pentru peste 50% din siturile informative din țară[5].

Publika reprezintă un grup de presă premium, care se dezvoltă prioritar în mediul electronic și promovează abordări noi și progresiste în televiziune, radio, on-line și new media.

Referințe[modificare | modificare sursă]

  1. ^ a b c d „Televiziunea de știri din R.Moldova, Publika TV, vândută directorului general”. NewsIn. 21 mai 2011. Accesat în 17 ianuarie 2012.  Verificați datele pentru: |access-date=, |date= (ajutor)
  2. ^ a b „S-a lansat a doua televiziune de știri „Publika TV". Monitor Media. 7 aprilie 2010. Accesat în 17 ianuarie 2012.  Verificați datele pentru: |access-date=, |date= (ajutor)
  3. ^ Jurnalul unui fost jurnalist. Seara în care Sorin Ovidiu Vîntu, Vlad Filat și Vladimir Plahotniuc și-au împărțit Republica Moldova, 17 octombrie 2015, Dan Dumitriu, Evenimentul zilei, accesat la 10 octombrie 2016
  4. ^ Jurnalul unui fost jurnalist (II). Jocuri politice murdare în jurul televiziunii lui Vîntu, de la Chișinău, 20 octombrie 2015, Dan Dumitriu, Evenimentul zilei, accesat la 10 octombrie 2016
  5. ^ Pașcovschi, Tatiana (10 iunie 2011). „Interviu cu patronul Publika TV, Dumitru Țîra”. voxpublika. Accesat în 17 ianuarie 2012.  Verificați datele pentru: |access-date=, |date= (ajutor)

Legături externe[modificare | modificare sursă]