Antena TV Group

De la Wikipedia, enciclopedia liberă
Jump to navigation Jump to search
Antena TV Group
TipPrivată
Fondată4 iunie 1991 (TV Antena 1)[1]
decembrie 2010 (Antena TV Group)[2]
Fondator(i)Dan Voiculescu
ȚaraRomânia
Oameni cheieGeorge Ureche (Director general)[3]
IndustrieTeleviziune
Venit 52,62 milioane € (2011)[4]
Profit net 1,47 milioane € (2011)[4]
ProprietarCamelia și Corina Voiculescu (79,23 %)[5]
Angajați520 (2011)[1]
Prezență online

Antena TV Group S.A. este o companie de televiziune din România. Aceasta deține licențele audiovizuale pentru canalele de televiziune Antena 1, Antena 1 HD, Antena Stars, Antena Stars HD, Happy Channel, Happy Channel HD, Antena Internațional, ZU TV, ZU TV HD[5] și platforma online AntenaPlay, dar și mai multe site-uri web, precum platforma de anunțuri online lajumate.ro.[6]

Compania a fost înființată pe 4 iunie 1991 ca TV Antena 1 S.A., iar în decembrie 2010 a fost redenumită Antena TV Group pentru a-și consolida operațiunile.[2]

Structura acționariatului[modificare | modificare sursă]

Acționarii companiei Antena TV Group sunt:[7]

  • Camelia Voiculescu - 41,78 %
  • Corina Voiculescu - 37,45 %
  • Mihai Lazăr - 8,64 %
  • Anca Raluca Gheorghe - 4,32 %
  • Fundația Dan Voiculescu pentru dezvoltarea României - 3,91 %
  • GRIVCO - 3,87 %

Scandalul de șantaj împotriva RCS & RDS[modificare | modificare sursă]

Între 2013 și 2017, Antena TV Group a fost implicat într-un caz de șantaj. Directorul general de atunci, Sorin Alexandrescu, l-a amenințat pe administratorul RCS & RDS că, dacă nu va accepta un contract de retransmisie a posturilor Antena TV Group ai cărui termeni îi dictează el, atunci va lansa o campanie de denigrare pe toate posturile sale și că, în urma refuzului, amenințările s-au concretizat, cu complicitatea altor persoane din top-managementul grupului. După ce cei de la RCS & RDS au denunțat șantajul, faptele au fost anchetate de autorități, fiind inculpați Sorin Alexandrescu pentru șantaj, și fondatorul Dan Voiculescu și fiica sa, patroana grupului, Camelia Voiculescu, pentru complicitate; alți acuzați au fost Daniel Matiescu de la grupul părinte, Intact, și directorul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, Șerban Pop, acuzat de divulgare de informații secret.[8] Soluția în primă instanță a venit în mai 2016, toți inculpații fiind condamnați, iar grupul fiind obligat la o amendă penală de 350.000 de lei;[9] la apelul judecat la Înalta Curte de Casație și Justiție, însă, amenda a fost scăzută la 200.000 de lei, iar dintre acuzați, fondatorul Dan Voiculescu a fost achitat, celelalte persoane fiind condamnate.[8][10]

Note[modificare | modificare sursă]

  1. ^ a b „ANTENA TV GROUP S.A. CUI 1599030 din Str. GÂRLEI nr. 1B”. vrajitorul.eu. Accesat în . 
  2. ^ a b „Antena 1 SA devine Antena Group SA”. strategic.ro. . Accesat în . 
  3. ^ „Șef nou la Antena Group. Are experiență la Pricewaterhouse Coopers și MediaPro”. Accesat în . 
  4. ^ a b „Antena TV Group - singura companie importanta de televiziune care a avut profit in 2011”. București: HotNews.ro. . Accesat în . 
  5. ^ a b „SC ANTENA TV GROUP SA Date companie - Antena 1” (PDF). Accesat în . 
  6. ^ Antena Group a lansat încă un site de anunțuri: HomeZZ. Cu ce diferă de Lajumate.ro. paginademedia.ro. Accesat la 3 februarie 2020.
  7. ^ „Prelungirea licenței Antena1 încinge spiritele în CNA”. RL. . Accesat în . 
  8. ^ a b „Dosarul Antena Group-RCS & RDS. Antena Group - amendă penală pentru șantaj. Voiculescu - achitat”, Digi24, accesat în  
  9. ^ Andreea Traicu (), „Decizie în dosarul Antena Group - RCS & RDS. Dan Voiculescu, condamnat la doi ani de detenție, Sorin Alexandrescu, la trei ani și șase luni. Grupul Intact anunță că va contesta decizia”, Mediafax, accesat în  
  10. ^ „Dan Voiculescu, achitat în dosarul de șantaj Antena Group-RCS&RDS”. 

Vezi și[modificare | modificare sursă]