OTV

De la Wikipedia, enciclopedia liberă
Sari la navigare Sari la căutare
OTV
Siglaotv.jpg
Data lansării2000[1]
Data închiderii22 ianuarie 2013
ProprietarDan Diaconescu
Slogan„Trăiește senzațional!”
Țară România
Canale înruditeDDTV
Prezență online
site web oficial
Satelit
AnalogBrasov, canal 25 (NOVA TV)
DigitalIntelsat, codat FTA; 12687 MHz
Cablu
RCS & RDS
UPC
Gemenii Network
Dan Diaconescu și Florin Condurățeanu

Oglinda Televiziune, prescurtat OTV, a fost un post de televiziune înființat în anul 2000[1] de către jurnalistul român Dan Diaconescu și asociat cu postul DDTV. A fost un post de televiziune foarte controversat, mai ales datorită emisiunii Dan Diaconescu Direct, emisiune care se ocupa de analiza politică a României actuale. O altă emisiune cu audiență înaltă era Se întâmplă acum[2] care îl avea ca moderator pe Tudor Barbu. Această emisiune și-a păstrat denumirea până în prezent și este prezentată de același moderator, însă aceasta se află acum la postul B1TV.

În noiembrie 2007, omul de afaceri Sorin Ovidiu Vîntu a devenit acționar la OTV.[3][4]

În anul 2007, OTV a avut o cifră de afaceri de 7,9 miliarde de lei și un profit net de 1,4 miliarde de lei[5].

Pe 29 martie 2012 Tribunalul București a admis solicitarea societății Mamitzu Production SRL, care a cerut instanței declanșarea procedurii insolvenței pentru televiziunea lui Dan Diaconescu.[6]

Emisie[modificare | modificare sursă]

OTV a început să emită non-stop. Pe 22 ianuarie 2013, postul TV a încetat emisia.

Între 15 iulie 2014 și 22 septembrie 2014, OTV a fost preluat de România TV între orele 23:00 și 6:00, de luni până duminică.[7]Dar, fiindcă Dan Diaconescu și-a depus pe 22 septembrie 2014 candidatura la alegerile prezidențiale, el nu a mai putut să-și realizeze emisiune, întrucât legislația audiovizualului nu îi permite acest lucru.[8]

Suspendări[modificare | modificare sursă]

După emisiunea din 10 septembrie 2002, în care Dan Diaconescu l-a avut ca invitat pe Corneliu Vadim Tudor, CNA a decis retragerea licenței de emisie a postului OTV.[9][10][11][12][13][14]

CNA a votat înjumătățirea licenței postului OTV care expira în martie 2013 pentru octombrie 2012, iar mai apoi a revenit asupra deciziei și a decis încă de două ori înjumătățirea licenței, întâi până la 1 iulie iar a doua oară pentru jumătatea lunii mai.[Când?][15]

Note[modificare | modificare sursă]

  1. ^ a b OTV. Cei 11 ani care au murdărit România, 23 ianuarie 2013, Mihai Voinea, Adevărul, accesat la 24 ianuarie 2013
  2. ^ OTV a depus cerere pentru marca „Se întâmplă acum” cu o zi înaintea Antenei 3 la Financiarul
  3. ^ MediaPro, cel mai activ jucator in 2007, 26 decembrie 2007, Evenimentul zilei, accesat la 16 ianuarie 2014
  4. ^ OTV emite de la Vatican, din cartierul televiziunilor exilate. Dan Diaconescu: „Ce să vă spun... e superb!“ | adevarul.ro
  5. ^ FOCUS: Cine a câștigat și cine a pierdut pe piața radio-TV din România în 2007?, 22 aug 2008, Mediafax.ro, accesat la 26 septembrie 2010
  6. ^ ro Wall-Street.ro "OTV, amenintata de FALIMENT"
  7. ^ [1]
  8. ^ [2]
  9. ^ OTV, mereu peste lege, 14 septembrie 2002, Evenimentul zilei, accesat la 24 ianuarie 2013
  10. ^ OTV ramane suspendat, 5 decembrie 2002, Adevarul, Adevărul, accesat la 24 ianuarie 2013
  11. ^ INFO media. Suspendarea licentei OTV, Observator cultural - numărul 134, septembrie 2002
  12. ^ Suspendarea postului OTV. Reacții pro și contra, 20 septembrie 2002, Amos News, accesat la 29 noiembrie 2014
  13. ^ CiNe Adoarme linistit - Opinii, 13 septembrie 2010, Corneliu Miclescu, HotNews.ro, accesat la 29 noiembrie 2014
  14. ^ APADOR-CH considera „inacceptabila“ decizia CNA de suspendare a licentei OTV, 17 septembrie 2002, GDS
  15. ^ OTV va fi inchis. CNA a aplicat cea mai drastica sanctiune. Reactia lui Dan Diaconescu

Legături externe[modificare | modificare sursă]