Ziarul poporului

De la Wikipedia, enciclopedia liberă
Sari la navigare Sari la căutare
Ziarul poporului
People's Daily logo.svg
People's daily 1 Oct 1949.jpg
Portada correspondiente al 1 d'ochobre de 1949, día de la proclamación de la República Popular China.
Publicată deComitetul Central al Partidului Comunist Chinez[*]  Modificați la Wikidata
Primul număr  Modificați la Wikidata
SediuBeijing  Modificați la Wikidata
CompanieComitetul Central al Partidului Comunist Chinez[*]
Partidul Comunist Chinez  Modificați la Wikidata
ȚarăRepublica Populară Chineză  Modificați la Wikidata
Limbă written vernacular Chinese[*][[written vernacular Chinese (language)|​]]
limba chineză[1]  Modificați la Wikidata
Site webhttp://en.people.cn/
http://spanish.people.com.cn
http://www.people.com.cn  Modificați la Wikidata
ISSN1672-8386
Formatbroadsheet[*]  Modificați la Wikidata
Prezență online
Ziarul Poporului
Chineză simplificată人民日报
Chineza tradițională人民日報


Ziarul Poporului (în chineză simplificată: 人民日报; chineză tradițională: 人民日報; pinyin: Rénmín Rìbào) este cel mai mare grup de ziare din China. Este un ziar oficial al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez,[2][3] publicat la nivel mondial cu un tiraj de 3 milioane.[4] Pe lângă ediția sa principală în limba chineză, are ediții în engleză, spaniolă, japoneză, franceză, rusă, portugheză, arabă, tibetană, kazahă, uigură, zhuang, mongolă și alte limbi minoritare din China. Ziarul oferă informații directe despre politicile și punctele de vedere ale Partidului Comunist Chinez.

Peste o mie de jurnaliști lucrează în 70 de birouri de corespondență din diferite țări și regiuni ale lumii.

Conducerea țării și a Partidului Comunist Chinez acordă o mare atenție și oferă un mare sprijin Ziarului Poporului.

Istorie[modificare | modificare sursă]

La 15 iunie 1948, Ziarul Poporului a fost înființat de Biroul Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez din China de Nord, în Pingshan, Hebei. În 1949, sediul a fost mutat la Beijing. Mao Zedong i-a scris titlul cu propria sa scriere de mână la 1 august 1949 (în ajunul formării Republicii Populare Chineze). Comitetul Central al Partidului Comunist Chinez a decis să îl facă ziar oficial.

Deng Tuo și Wu Lengxi au fost redactorii principali din 1948 până în 1958 și respectiv din 1958 până în 1966, dar ziarul a fost de fapt sub controlul secretarului personal al lui Mao, Hu Qiaomu.[5]

Lista directorilor[modificare | modificare sursă]

Note[modificare | modificare sursă]

  1. ^ The ISSN portal 
  2. ^ Fish, Eric. „China's Angriest Newspaper Doesn't Speak for China”. Foreign Policy (în engleză). Accesat în . 
  3. ^ „Q&A: China's newspaper industry”. BBC News (în engleză). . Accesat în . 
  4. ^ „About us”. People's Daily Online. Arhivat din original la . Accesat în . 
  5. ^ „Historian: Hu Qiaomu”. Chinese Revolution (în engleză). . Accesat în . 

Lectură suplimentară[modificare | modificare sursă]

  • Merrill, John C. and Harold A. Fisher. The world's great dailies: profiles of fifty newspapers (1980) pp 264–72
  • Wu Guoguang. "Command Communication: The Politics of Editorial Formulation in the People's Daily". China Quarterly 137:194–211.
  • 人民日报基本情况 [Basic facts about the People's Daily]. People's Daily (în chineză). . 

Legături externe[modificare | modificare sursă]

Vezi și[modificare | modificare sursă]