Discuție Utilizator:Macreanu Iulian

De la Wikipedia, enciclopedia liberă
Jump to navigation Jump to search
Wikipedia în limba română comemorează un secol de la Marele Război, prin crearea unui portal special dedicat participării României la Primul Război Mondial.
Vă invităm să-l vizitați și, totodată, să contribuiți la dezvoltarea lui .


Tentativă[modificare sursă]

Într-o primă tentativă de a unifica procedurile de la Nominalizări articole bune cu cele de la AC, am schimbat formatul care va fi inserat la paginile de discuție ale articolelor evaluate la AB, înlocuind formatul AB cu formatul Istoric Articol. --Accipiter Q. Gentilis(D) 4 ianuarie 2018 20:19 (EET)

E Ok. Săptămâna asta sunt foarte ocupat, după aceea o să-mi fac timp sp particip și eu. --Macreanu Iulian (discuție) 5 ianuarie 2018 07:55 (EET)

Careul francez Timișoara[modificare sursă]

Timișoara 9 iulie 2016 (029)

Salut Iulian, tocmai încărcam niște poze mai vechi și mă gândesc că poate asta te interesează, sunt peste 20 de militari francezi înmormântați în Cimitirul din Calea Lipovei din Timișoara, unul erou, restul morți de boli. Acolo unde se vede tricolorul fr. e o placă informativă pe care n-o s-o încarc la commons (dr. de autor), dar ți-o pot trimite prin mail dacă-mi dai adresa. Sunt 3 capitole pe placa bilingvă: e vorba de armata franceză în Timișoara, despre eroul Tupin și despre careu.... Fotografia e bună, se poate citi fără probleme.

PS: Geniul bănățean ridică bust omului invizibil. :)

--Mihai (discuție) 6 ianuarie 2018 00:58 (EET)

@Dan Mihai Pitea:
Salut Mihai,
Îmi cer scuze pentru răspunsul întârziat dar am fost prins cu alte treburi prin lume.
Mulțumiri pentru imagine, va fi de ajutor când vor trebui ilustrate articolele despre unitățile franceze care au fost pe aici în PRM. Adresa de mail e .
Din păcate, statuia lui Ungureanu nu e unicat. "Colecționarii de fiare vechi" au topit statuia lui Mihai Viteazul din Pasul Vulcan, statuia lui Eminescu și altele. Cred că am putea face o categorie gen „Socluri de statui” :)
O zi bună! --Macreanu Iulian (discuție) 7 ianuarie 2018 08:58 (EET)

Întrebare[modificare sursă]

[mutat la Discuție:Grup Canal '77]

@Silenzio76: Cu scuzele de rigoare pentru întârziere, am dat un răspuns totuși, la Discuție:Grup Canal '77. --Macreanu Iulian (discuție) 7 ianuarie 2018 08:44 (EET)
Mulțumesc pentru răspuns.--Silenzio (discuție) 7 ianuarie 2018 09:01 (EET)
Nuvola apps edu languages.svg Bună ziua, Macreanu Iulian. Aveți mesaje noi în pagina de discuție a lui Turbojet.
Puteți șterge această notificare oricând doriți îndepărtând formatul {{Mesaj}}.

--Turbojet  18 ianuarie 2018 21:18 (EET)

Reg. 15 Infanterie[modificare sursă]

Drapelele de luptă, în caz de vă trebuie, le găsiți aici.--DieselEngineRO (discuție) 24 ianuarie 2018 09:24 (EET)

WMROMD-Proiect „Personalități feminine din România și Moldova” (2018)[modificare sursă]

Vezi că pagina asta e în spațiul de nume principal, ceea ce nu e OK, că se numără ca articol. Sugerez să rămânem la numele vechi, chiar dacă e mai lung.--Strainu (دسستي‎)  4 martie 2018 15:57 (EET)

De fapt văd că toate evenimentele sunt făcute așa. Te-aș ruga să le muți în spațiul de nume Wikipedia.--Strainu (دسستي‎)  4 martie 2018 16:00 (EET)

Pentru [1][modificare sursă]

Mulțumesc frumos, este o inițiativă necesară și lăudabilă, bravo ! --Julieta39 (discuție) 5 martie 2018 20:10 (EET)

Articol Historia[modificare sursă]

Felicitări pentru articolul din Historia.--Accipiter Q. Gentilis(D) 13 martie 2018 17:53 (EET)

@Accipiter Q. Gentilis: Mulțumesc! Din când în când mai scriu și sub numele real! :)
@Donarius: Articolul a fost generat de întrebarea de aici. E și Wikipedia folositoare câteodată. :) --Macreanu Iulian (discuție) 13 martie 2018 20:49 (EET)
Yap ! --Accipiter Q. Gentilis(D) 13 martie 2018 20:52 (EET)
Mă bucur că v-am folos de folos dvs. și cititorilor fie și numai cu o idee. --Donarius (discuție) 14 martie 2018 20:25 (EET)

Polivanov[modificare sursă]

Traducând articolul Aleksei Polivanov, am constatat că generalul rus apare ca fiind decorat cu Ordinul național Steaua României. Mă gândesc că i s-a acordat acel ordin cândva prin 1915 sau 1916, când Polivanov era ministru de război al Rusiei, sau poate în 1917. Puteți identifica decretul și găsi justificarea decorării? Mulțumesc. --Donarius (discuție) 16 martie 2018 11:23 (EET)

@Donarius:
E o eroare. Polivanov a primit de fapt Crucea „Trecerea Dunării”, pentru că a luptat și a fost rănit într-unul din regimentele Armatei Imperiale ruse, care s-au aflat sub comanda principelui Carol I, la Plevna. Data exactă e dificil de aflat, trebuie căutat în Monitorul Oficial. Cel mai probabil în 1878, pentru că după 1879 relațiile cu Rusia s-au răcit. --Macreanu Iulian (discuție) 16 martie 2018 12:02 (EET)
E mult mai credibil ceea ce spuneți și m-aș fi mirat să fi primit Steaua României (o decorație civilă), în locul lui „Mihai Viteazul” (decorație militară) sau Crucii „Trecerea Dunării”. Am modificat în Wikidata, dar e bine să avem și o sursă în caz că va contesta cineva. --Donarius (discuție) 16 martie 2018 12:35 (EET)
@Donarius: Referință. --Macreanu Iulian (discuție) 16 martie 2018 16:33 (EET)
Mulțumesc. Am găsit Crucea „Trecerea Dunării” (румынский Железный крест в память перехода через Дунай ), dar și „командорский крест румынского ордена Звезды (1899)”, în traducere crucea de comandor al Ordinului Steaua României. Deci? --Donarius (discuție) 16 martie 2018 20:03 (EET)
Înseamnă că le-a primit pe ambele :) --Macreanu Iulian (discuție) 16 martie 2018 20:19 (EET)
Ar fi interesant de aflat în ce context a avut loc decorarea cu cea mai înaltă distincție românească pentru că relațiile româno-ruse se răciseră după 1879, după cum spuneți. Ce s-o fi întâmplat în 1899? --Donarius (discuție) 16 martie 2018 20:28 (EET)

Corps franc[modificare sursă]

Bună seara. Cum poate fi tradus în limba română termenul francez „corps franc” (echivalent cu germanul Freikorps)? --Donarius (discuție) 2 aprilie 2018 16:22 (EEST)

Posibil "Corp de voluntari" sau "Brigadă de voluntari" ? --Accipiter Q. Gentilis(D) 2 aprilie 2018 16:39 (EEST) P.S. Sau poate mai degrabă "Brigăzi paramilitare" (mă bag i eu ca musca-n ...) .
Sincer, nu știu dacă trebuie tradus, sau luat ca atare termenul din germană, pentru că e specific doar acestui spațiu lingvistic și unor vremuri revolute. „Corps franc” e o traducere, pentru că francezii au o lege privind limba, care-i obligă să traducă toate denumirile străine. În română, cei mai apropiați termeni ca semnificație, ar fi „panduri” sau „volintiri”.Ca unitatea echivalentă din istoria noastră ar fi corpul de „haiduci” condus de Baba Novac sau corpul de oaste condus de Gheorghe Magheru la 1848.
Ca traducere ar putea fi „unitate paramilitară de voluntari”, dar n-aș pune-o ca titlu de articol. --Macreanu Iulian (discuție) 2 aprilie 2018 19:31 (EEST)

Sugestie[modificare sursă]

Am văzut că faceți o listă de legături roșii, care poate fi completată cu ce nu e pe caseta 5 de sus în jos... --Accipiter Q. Gentilis(D) 2 aprilie 2018 22:41 (EEST)

Mulțumesc pentru sugestie! Lista respectivă are un scop limitat, pur didactic, să ajute niște editori începători în învățarea realizării de articole biografice. Cu restul, om vedea mai târziu, funcție de rezultate. --Macreanu Iulian (discuție) 3 aprilie 2018 07:33 (EEST)
Nu e nimeni care să nu fi început de undeva și orice lucru de pe lumea asta a avut un capăt de unde s-a pornit. --Accipiter Q. Gentilis(D) 3 aprilie 2018 08:53 (EEST)

Notificare program de instruire[modificare sursă]

Bună ziua.
Ați adăugat pe pagina de discuție a utilizatorului Romeo Asanache o „notificare program de instruire” în care spuneți „Rugăm administratorii și patrulatorii să nu intervină asupra modificărilor sale.” Consider însă că buna calitate și corectitudine a articolelor Wikipediei trebuie să primeze asupra intereselor individuale ale utilizatorilor, așa că am îndrăznit să fac corecturi și modificări de exprimare în articolul Zaharie Muntean, inițiat de utilizatorul Romeo Asanache. De asemenea, am introdus un minim de referințe, o infocasetă și categoriile specifice articolului. Dacă însă considerați că am încălcat vreo politică oficială sau îndrumare a Wikipediei, puteți da revert la contribuțiile mele. Sper totuși să nu ajungem la un „război de reverturi”. --Bătrânul (discuție) 5 aprilie 2018 15:56 (EEST)

Bună ziua,
Textul respectiv era o informare și o „rugăminte colegială”. Faptul că ați ignorat-o e o decizie care vă aparține în totalitate și nu înseamnă că ați încălcat vreo politică. Semnifică cel mult valoarea pe care ați acordat-o acelei rugăminți și considerația pentru editorul care a făcut-o. Nu există o politică WP:Rugăminte - adică ceva similar cu WP:BC sau WP:BITE, deci stați liniștit din acest punct de vedere, regulile au fost respectate întocmai. Am înțeles și aluzia cu „război de reverturi” - stați liniștit și din punctul acesta de vedere. Nu am în istoric astfel de „războaie” și mai degrabă prefer să întorc și celălalt obraz.
Am postat acea rugăminte manifestându-mi totala disponibilitate de a avea o discuție înainte, cu oricine avea dubii sau neclarități despre ce se întâmplă cu acel articol. Ignorarea ei și folosirea politicii „faptului împlinit” face respectiva discuție caducă. O iau ca o atenționare pentru mine și acțiunile mele, de care voi încerca să țin seama pe viitor. Din punctul meu de vedere, consider această discuție încheiată. Mai departe, procedați cum doriți. --Macreanu Iulian (discuție) 5 aprilie 2018 17:32 (EEST)
Mă scuzați că intervin. Unde poate fi găsită lista participanților la acel program pentru a nu interfera în activitățile coordonate de dvs.? --Donarius (discuție) 5 aprilie 2018 17:50 (EEST)
@Macreanu Iulian: Dacă doriți să aibă efect, puneți astfel de notificări la articol (de exemplu format {{în lucru}}), nu pe paginile de discuții ale utilizatorilor. Concret, am văzut acea notificare după ce corectasem și dezvoltasem articolul respectiv. Ce era să fac? să îmi dau singur revert? Nu am considerat că ar fi fost benefic pentru Wikipedia. --Bătrânul (discuție) 5 aprilie 2018 18:33 (EEST)
O altă întrebare: când și de către cine urmează a fi corectate respectivele pagini? --Donarius (discuție) 5 aprilie 2018 18:38 (EEST)
Cred că scopul programului e ca utilizatorii înșiși să ajungă să corecteze acele articole. ;) Lista este aceasta.--Strainu (دسستي‎)  5 aprilie 2018 21:34 (EEST)

Defilarea de 1 decembrie[modificare sursă]

Cred că ar trebui creat și inclus în portal și un articol dedicat defilării Armatei Române în București pe 1 decembrie 1918. Apropo, există ceva imagini libere referitoare la acest moment istoric? --Donarius (discuție) 6 aprilie 2018 11:00 (EEST)

@Donarius: Din câte știu eu n-a fost o astfel de defilare. A existat una în luna noiembrie 1918 prilejuită de revenirea în București a familiei regale. Trebuie cercetat. --Macreanu Iulian (discuție) 19 aprilie 2018 09:47 (EEST)

Urare[modificare sursă]

Să aveți Sărbători Pascale liniștite, pline de căldură sufletească și de mulțumire ! --Accipiter Q. Gentilis(D) 8 aprilie 2018 11:27 (EEST)

Teodor Tăutu[modificare sursă]

Bună seara. Am început un ciot Teodor Tăutu (general) și v-aș ruga să completați acolo nr. decretului de decorare cu Ordinul „Mihai Viteazul” și motivul decorării. --Donarius (discuție) 17 aprilie 2018 23:30 (EEST)

@Donarius:Am introdus informațiile. E o chestiune care nu e lămurită de nimeni până astăzi: ortografia corectă a numelui de familie. În toate Anuarele Amatei dintre 1894-1916 apare ortografiat ca Teodor Tăut și cel mai probabil probabil că acesta e numele real. După război de multe ori a fost ortografiat Tăutu. Cred că o precizare în articol a acestui aspect n-ar strica. --Macreanu Iulian (discuție) 19 aprilie 2018 09:44 (EEST)
Mulțumesc pentru completări. Am făcut și precizarea cerută. În ceea ce privește numele de familie înclin să nu vă dau dreptate din moment ce numele tatălui său este Tăutu (https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ro/c/c9/MTeodor_T%C4%83utu.jpg). În plus, în decretul regal pe care l-ați citat scrie tot Tăutu. --Donarius (discuție) 19 aprilie 2018 14:40 (EEST)
Exact ce am spus, chestia e neclară. Nu putem lua de oficial nici ce scriu unii pe monumente (vezi cazul Coloacev - Kolodeev). În anuarul cu decorații cu Mihai Viteazul e scris de fapt „Teutu”, dar acesta e plin de greșeli de ortografie, așa că nu poate fi luat ca referință pe această chestiune. Rămâne așa, deocamdată n-avem alte surse, deși Anuarul Armatei era principalul document oficial de evidență a personalului armatei. Asta nu înseamnă că nu putea și el perpetua erori. --Macreanu Iulian (discuție) 19 aprilie 2018 14:56 (EEST)
Există și alte probleme. Datele în stil nou și stil vechi. Puteți verifica în anuare? Și încă ceva, locul nașterii. În articolul citat de mine scrie că s-a născut în plasa Copou. Nu scrie însă localitatea. Este posibil să fi fost născut în satul Copou (astăzi cartier al Iașului) sau chiar în Iași. Puteți verifica acest aspect? O a treia problemă: materialul găsit de mine scrie că a fost condus pe ultimul drum în 15 iunie 1937. Când a murit? Ar mai fi nevoie de anul absolvirii Școlii de Ofițeri, anii avansărilor în grad (inclusiv pentru cea în gradul de general) și anul trecerii în rezervă. Goluri numeroase. Poate puteți completa câteva din ele. Mulțumesc anticipat. --Donarius (discuție) 19 aprilie 2018 15:10 (EEST)
Mulțumesc. Au mai rămas de clarificat locul nașterii, anul trecerii în rezervă și data morții. --Donarius (discuție) 19 aprilie 2018 22:29 (EEST)

Damenvals[modificare sursă]

Dacă tot ați pornit-o cu damele la drum, poate o idee fezabilă ar fi să continuați cândva cu un concurs de editare (sau cel puțin un atelier) pe tema Femeile din România în Primul Război Mondial. --Accipiter Q. Gentilis(D) 21 aprilie 2018 20:29 (EEST)

Alte surse posibile înafară de cartea lui Ciupală:

--Accipiter Q. Gentilis(D) 21 aprilie 2018 20:41 (EEST)

E și-o expoziție la Londra, pe această temă caldă-caldă...--Accipiter Q. Gentilis(D) 21 aprilie 2018 20:46 (EEST)

E absolut necesar, dar toate la timpul lor. Din punctul meu de vedere acum ar fi prematur. Eu cred că e bine să așteptăm vremurile când vom avea editori-femei pasionate de istorie pentru a-l scrie. S-ar putea să nu fim prea departe de ele. --Macreanu Iulian (discuție) 25 aprilie 2018 10:59 (EEST)
Eu totuși mă voi gândi la un format de inserat în paginile unor asemenea subiecte, pentru a fi pus acolo unde deja se poate potrivi. Nu se știe niciodată de unde sare iepurele și un cadru odată conturat cât de cât, problema ar putea deveni mai ușor de abordat dacă se va concretiza vreodată, în viitor. --Accipiter Q. Gentilis(D) 25 aprilie 2018 12:13 (EEST) P.S. Să nu ne subestimăm doamnele și dorința lor de a duce lucrurile până la capăt, dacă se întâmplă să li se pune pata pe ceva :). Poate odată un format creat, măcar pe ici pe colo li se pune pata pe ceva...
Pata galbenă - Macula lutea. Asybarisaport 25 aprilie 2018 12:31 (EEST)

Alexandru Văitoianu[modificare sursă]

Am început un ciot Alexandru Văitoianu, despre care am mai discutat cu vreo 3 ani în urmă. V-aș ruga să-l completați cu date din anuarele militare cum ați făcut la ceilalți generali. Mulțumesc. --Donarius (discuție) 3 mai 2018 21:40 (EEST)

Da, mi-amintesc discuția. Între timp m-am mai documentat și am aflat că într-adevăr a fost prizonier. O să introduc informațiile zilele acestea, printre picături. Din păcate, chiar și puținul wiki-timp pe care îl am disponibil e destul de aglomerat, în ultima perioadă, cu alte chestiuni mai pământești și a trebuit să reduc puțin turația, pe ici pe colo. Felicitări pentru implicare! --Macreanu Iulian (discuție) 4 mai 2018 09:14 (EEST)
Nu uitați, vă rog, de ce v-am rugat mai sus. Încă ceva. Uitați-vă pe fotografia asta https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Gheorghe_Avramescu.jpg. Are trese de colonel sau nu văd eu bine? --Donarius (discuție) 13 mai 2018 08:53 (EEST)
@Donarius:
Nu am uitat. Azi am ceva timp disponibil și introduc datele.
Da, în poza are gradul de colonel (se vede dunga lată de pe mijlocul epoletului), fiind făcută în perioada 1931-1935. Se vede că e și mai tânăr și înfățișarea fizică e diferită. La articol are și o fotografie cu gradul de general de corp de armată, făcută 10 ani mai târziu și se vede diferența. --Macreanu Iulian (discuție) 13 mai 2018 09:25 (EEST)
La avansarea în gradul de general de brigadă există două date diferite în articol: 1917 și 1918. Mulțumesc pentru completări. --Donarius (discuție) 13 mai 2018 12:26 (EEST)

Decorări cu Ordinul Mihai Viteazul[modificare sursă]

Puteți găsi decretul de decorare cu MV a căpitanului Nicolae Macici și completa motivele decorării? --Donarius (discuție) 15 mai 2018 21:09 (EEST)

Am introdus informațiile. --Macreanu Iulian (discuție) 16 mai 2018 08:29 (EEST)
Mulțumesc. Există totuși o neconcordanță: ați scris în partea de sus că a fost decorat prin DR din 1917, iar mai jos la decorații ați pus anul 1921. Puteți verifica și corecta? --Donarius (discuție) 16 mai 2018 14:59 (EEST)
Am corectat. --Macreanu Iulian (discuție) 17 mai 2018 08:44 (EEST)
Încă două solicitări referitoare la decorarea cu MV în PRM și promit că o perioadă nu vă mai bat la cap: maiorul Gheorghe Mihail și prințul Carol. Mulțumesc. --Donarius (discuție) 17 mai 2018 20:38 (EEST)
O să le trec zilele astea. Nu e niciun deranj, chiar te rog să-mi semnalizezi pe unde mai trebuie, că nu e mare efort să le introduc.--Macreanu Iulian (discuție) 18 mai 2018 08:54 (EEST)
Cum treceți decorațiile în listă: cronologic sau după importanță? --Donarius (discuție) 18 mai 2018 07:48 (EEST)
Nu cred că am urmărit un criteriu prea coerent. La ofițerii din PRM în general ordinea cronologică se cam suprapune cu cea a importanței: Coroana României - Steaua României - Mihai Viteazul. Cred că criteriul cronologic ar fi cel mai simplu de aplicat. În Anuarele Armatei, decorațiile erau trecute în ordinea cronologică. --Macreanu Iulian (discuție) 18 mai 2018 08:54 (EEST)
Cred că varianta cronologică e cel mai ușor de urmărit, asta presupunând intercalări de ordine MV între ordine mai puțin importante, mai ales în cazul ofițerilor decorați cu MV în ambele războaie mondiale. Pe de altă parte, în ADRM observ că ordinea era Mihai Viteazul > Steaua României > Coroana României. În PRM era invers? --Donarius (discuție) 18 mai 2018 14:36 (EEST)
ordinea importanței era aceeași, dar nu am fost eu prea clar. Ele se luau de regulă în ordinea Coroana României - Steaua României - Mihai Viteazul, ordine care se suprapunea pe ordinea crescătoare a importanței (nu pe cea descrescătoare). Cred că varianta cronologică e cea mai simplu de aplicat. --Macreanu Iulian (discuție) 19 mai 2018 06:39 (EEST)

La generalul Gheorghe Mihail ați scris în legătură cu decorarea lui cu Ordinul „Mihai Viteazul”, cl. a III-a cu spade: „nu există un astfel de ordin. Mihai Viteazul fiind doar ordin de război nu are spade. Spade au doar ordinele de pace, ca însemne de război. Probabil e vorba de Ordinul Steaua României”. În Monitorul Oficial nr. 267 din 17 noiembrie 1944, p. 7460, am găsit decretul nr. 2179 de decorare a generalului cu Ordinul militar „Mihai Viteazul” cu spade clasa III-a. Vă trimit linkul: http://www.digibuc.ro/proxy/?px=aHR0cDovL2RpZ2l0b29sLmRjLmJtbXMucm86ODg4MS9SL0w2NUFIQVNVS05ITVhLOUtRN0RWN05JS1UxVU5RNTZGRTFDTFBZMTJZN1Q5MlhOVEdWLTAzNjcxP2Z1bmM9cmVzdWx0cy1qdW1wLWZ1bGwmYW1wO3NldF9lbnRyeT0wMDAwMjQmYW1wO3NldF9udW1iZXI9MDIwMDQ2JmFtcDtiYXNlPUdFTjAx În același monitor oficial există și alți generali decorați cu Ordinul MV cu spade, deci exclud posibilitatea unei greșeli de tipar. --Donarius (discuție) 19 mai 2018 08:40 (EEST)

Căutând, am găsit în Monitorul Oficial nr. 246 din 24 octombrie 1944, p. 6826, am găsit decretul nr. 1935 din 18 octombrie 1944 care conține, printre altele, următoarele precizări:

„Art. I. Pe data de 23 August 1944 se înființează un nou Ordin Militar de război, care va purta denumirea de Ordinul Militar « Mihai Viteazul » cu spade.
Art. II. Pe aceeași dată se închide Ordinul Militar « Mihai Viteazul », înființat prin legea decretată cu Nr. 3.249 din 21 Decemvrie 1916 și publicată în Monitorul Oficial Nr. 223 din 25 Decemvrie 1916, pentru faptele de arme săvârșite după 23 August 1944.
Art. III. Ordinul Militar « Mihai Viteazul» cu spade se va conferi numai în război, pentru fapte de arme excepționale în fața inamicului.
Art. IV. Ordinul are trei clase cu denumirea : clasa III-a, clasa II-a și clasa I-a.”

Vă trimit linkul: http://www.digibuc.ro/proxy/?px=aHR0cDovL2RpZ2l0b29sLmRjLmJtbXMucm86ODg4MS9SL0w2NUFIQVNVS05ITVhLOUtRN0RWN05JS1UxVU5RNTZGRTFDTFBZMTJZN1Q5MlhOVEdWLTA1NDkxP2Z1bmM9cmVzdWx0cy1qdW1wLWZ1bGwmYW1wO3NldF9lbnRyeT0wMDAwMTgmYW1wO3NldF9udW1iZXI9MDIwMTE1JmFtcDtiYXNlPUdFTjAx

P.S. Vă mulțumesc încă o dată pentru ajutor. --Donarius (discuție) 19 mai 2018 08:57 (EEST)

Corect. Mi-am amintit de chestiune. De fapt chiar eu am scris în articolul despre ordin această chestiune :) Oricum acel ordin a fost o făcătură tipic comunistă. Dar a existat și nu putem să-l ignorăm. --Macreanu Iulian (discuție) 19 mai 2018 11:53 (EEST)

Studenție... studenție...[modificare sursă]

Referitor la Wikipedia:Pagini de șters/Toma Cornea, Adela Cristina face parte dintre cei care ...  ? Întreb ca să nu mă apuc eu să modific articolul pentru a nu fi șters, înainte de a fi oportun. --Accipiter Q. Gentilis(D) 21 mai 2018 14:39 (EEST)

@Accipiter Q. Gentilis:Da e unul dintre cei care trebuie să scrie. Articolul poate fi șters pentru că trebuie să învețe să facă treaba serios. Nu te apuca de el, o să-l refacă singur cum trebuie. --Macreanu Iulian (discuție) 21 mai 2018 15:09 (EEST)
Ok. Poate că ar fi bine să menționați pe pagina de discuție a respectivului utilizator/respectivei utilizatoare amănuntul în cauză. Poate de asemenea ar fi bine să se existe o pagină dedicată cu toate usernameurile lor. Ar scuti pe mai mulți de timp pierdut pentru a cerceta problema și cred că ar fi util și userilor respectivi. --Accipiter Q. Gentilis(D) 21 mai 2018 16:15 (EEST)

Decrete[modificare sursă]

Am găsit mai multe decrete regale care se referă la „numiri de membri ai Ord. Coroana României”. Nu-mi dau seama exact ce reprezintă acele numiri. Sunt cumva tot decorări? Căpitanul Gheorghe Rosin din lista ofițerilor decorați cu MV în PRM e cumva Gheorghe Rozin?

Da, e același. Chestia cu ortografia: Presan-Prezan, Rosin-Rozin etc. --Macreanu Iulian (discuție) 25 mai 2018 10:41 (EEST)

Ar mai fi nevoie să fie adăugate decretul și/sau motivația pentru următorii: Ion Antonescu, Nicolae Arghirescu, Alexandru Averescu, Gheorghe Băgulescu, Grigore Bunescu, Corneliu Calotescu, Gheorghe Cantacuzino-Grănicerul, Alexandru Constantinidi, Dumitru Coroamă, Cleante Davidoglu, Corneliu Dragalina, Ioan Dragalina, Grigore Gafencu, Ermil Gheorghiu, Alexandru Gorsky, Ștefan Holban, Constantin Iancovescu, Grigore Ignat, Gheorghe Ionescu-Sinaia, Radu Korne, Dimitrie Lambru, Aristide Lecca, Gabriel Marinescu, Gheorghe Mărdărescu, Alexandru Mărgineanu, Ion Mihalache, Ludovic Mircescu, Traian Moșoiu, Constantin Pantazi, Emil Pălăngeanu, Constantin Prezan, Nicolae Rădescu, Radu R. Rosetti, Gheorghe Rozin, Nicolae Samsonovici, Constantin Scărișoreanu, Trifon Stoenescu, Dumitru Stratilescu, Nicolae Tonitza, Arthur Văitoianu, Eugen Vârtejanu. Lista e mare, dar nu-i nicio grabă. Mai este până la finele anului 2018. --Donarius (discuție) 23 mai 2018 08:34 (EEST)

Printre picături, promit să le introduc. --Macreanu Iulian (discuție) 25 mai 2018 10:41 (EEST)

Întâlnirea de 15 ani de Wikipedia în limba română[modificare sursă]

Nu am mai auzit nimic de ea. Chiar pe 9 revin în țară. Dar nu știu la ce oră și unde este evenimentul! PheonixRo (discuție) 28 mai 2018 00:55 (EEST)

@PheonixRo: Vă mulțumim pentru interes. Din păcate suntem nevoiți să reprogramăm activitatea pentru luna septembrie. Am pus anunțul și la Cafenea. --Macreanu Iulian (discuție) 28 mai 2018 08:21 (EEST)