Al-Aqsa TV

De la Wikipedia, enciclopedia liberă
Salt la: Navigare, căutare
Al-Aqsa TV
Lansat la 9 ianuarie 2006
Proprietar Al Ribat Communications and Artistic Productions
Slogan „Your eye to home” (în arabă aenik a`ala el-watan)
Țară Fâșia Gaza - Hamas, disidentă din Autoritatea Națională Palestiniană
Pagina oficială http://www.aqsatv.ps/ar/
Acces
Satelit
Arabsat 2B, Arabsat 4A, Atlantic Bird 4

Al-Aqsa TV (în arabă شبكـة الأقصـى‎) este un post palestinian de televiziune considerat ca instrumentul oficial de propagandă al partidului palestinian islamist-extremist și terorist Hamas[1][2][3][4][5]. Stația a început să emită pe 9 ianuarie 2006, după victoria partidului Hamas în alegerile parlamentare palestiniene șI ruperea de Autoritatea Națională Palestiniană. Este condusă de Fathi Hamad, membru al Parlamentului palestinian - Gaza și director al societății Ribat, societate ce controlează și postul de radio Al-Aqsa Radio.

Difuzarea programelor Al-Aqsa TV în Europa[modificare | modificare sursă]

Societatea Eutelsat, societatea bazată în Franța al cărei satelit de telecomunicații asigura difuzarea programele „Al Aqsa TV” în Europa, a fost avertizată de către „Conseil Supérieur de l'Audiovisuel” (organismul regulator al difuzării emisiunilor de radio și televiziune în Franța) prin două note (din 2 decembrie 2008 și 3 noiembrie 2009) de necesitatea de a se conforma legislației franceze și europene privind interzicerea incitării la terorism, violență pe motive religiose sau rasiale.[6]

În iunie 2010 Comisia Europeană a transmis autorităților franceze o somație în care cerea punerea în acord a difuzării programelor „Al Aqsa TV” în conformitate cu legislația europeană, referință fiind facută la „incitarea la violență pe motive rasiale sau religioase”.[7]

Eutelsat a fost somată de către Conseil Supérieur de l'Audiovisuel să oprească difuzarea acestor programe.[6] La rândul ei, societatea Eutelsat a cerut societății Noorsat bazată în Bahrein, societatea care distribuia „Al Aqsa TV”, să retragă acest program din buchetul transmis către Eutelsat, cerință care a fost realizată.[8]

Angajații „Al Aqsa TV au protestat față de această decizie pe care au catalogat-o „scandaloasă și ilegală”.[9] Difuzarea programelor „Al Aqsa TV” către Europa a fost ulterior realizată de către sateliți aparținând unor țări arabe.

Note[modificare | modificare sursă]

  1. ^ http://www.publicsafety.gc.ca/prg/ns/le/cle-fr.asp#AIAI
  2. ^ http://web.archive.org/web/20090513211359/http://www.state.gov/s/ct/rls/other/des/123085.htm
  3. ^ http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2009:023:0025:0029:FR:PDF
  4. ^ en Israel Ministry of Foreign Affairs: The Financial Sources of the Hamas Terror Organization,[1], iulie 2003.
  5. ^ en Japan's Diplomatic Bluebook 2005: Japan's Foreign Policy in Major Diplomatic Fields, http://www.mofa.go.jp/policy/other/bluebook/2005/ch3-a. pdf
  6. ^ a b Cessation de la diffusion d’Al Aqsa pe site-ul „Conseil Supérieur de l'Audiovisuel”, accesat pe 15 mai 2011
  7. ^ "Télévision sans frontières" : mise en demeure de la Commission européenne concernant la diffusion d’"Al-Aqsa TV" (7 juin 2010) pe site-ul France Diplomatie, accesat pe 15 mai 2011
  8. ^ Le diffuseur de la TV du Hamas, Al-Aqsa, a coupé le signal sur l'Europe pe site-ul Romandie News, accesat pe 15 mai 2011
  9. ^ Des employés d'Al-Aqsa TV protestent à Damas contre la décision de stopper la diffusion ses programmes en Europe, Le Nouvel Observateur, 16 iunie 2010, accesat pe 15 mai 2011