Observatorul Sirian pentru Drepturile Omului

De la Wikipedia, enciclopedia liberă
Jump to navigation Jump to search
Observatorul Sirian pentru Drepturile Omului
(în arabă المرصد السوري لحقوق الإنسان)
Syrian Observatory for Human Rights Logo.jpg
Emblema OSDO
AbreviereOSDO, (în engleză SOHR)
Înființaremai 2006 (2006-05)
TipONG
Statut legalAsociație non-profit
Scop/MisiuneDrepturile omului, activism
SediuCoventry, Regatul Unit
Limbi oficialeArabă, engleză
FondatorOsama Suleiman
(Rami Abdulrahman)
Websitewww.syriahr.com/en/

Observatorul Sirian pentru Drepturile Omului (prescurtat OSDO, cunoscut în engleză ca SOHR; arabă المرصد السوري لحقوق الإنسان), fondat în mai 2006, este un birou de informații cu sediul în Regatul Unit al cărui scop este să înregistreze încălcările drepturilor omului în Siria; din 2011, OSDO se concentrează pe Războiul Civil Sirian. De la începerea conflictului, organizația este frecvent citată de marile trusturi de presă precum Vocea Americii, Reuters, BBC sau CNN în ce privește numărul zilnic de victime din toate taberele[1][2] și numărul civililor uciși în loviturile aeriene din Siria.[3] OSDO a fost descris ca fiind pro-opoziție[4][5][6][7] și anti-Assad.[8][9]

Organizația[modificare | modificare sursă]

Organizația este condusă de Rami Abdulrahman (uneori ortografiat Rami Abdul Rahman), din casa sa situată în Coventry.[10] Abdulrahman este un musulman sunit sirian care deține un magazin de îmbrăcăminte. Născut Osama Suleiman, el a adoptat un pseudonim în timpul anilor săi de activism în Siria și, de atunci, l-a folosit mereu în public.[10] După ce a fost de trei ori închis în Siria, Abdulrahman a fugit în Regatul Unit și s-a stabilit acolo de teama unei a patra condamnări în închisorile siriene.[3]

Într-un interviu cu Reuters din decembrie 2011, Abdulrahman a spus că OSDO este o rețea alcătuită din peste 200 de persoane și că șase din sursele sale au fost ucise.[3] În 2012, Süddeutsche Zeitung a descris organizația drept o operațiune a unui singur om, cu un singur angajat permanent, Rami Abdulrahman.[11] În aprilie 2013, New York Times l-a descris ca stând toată ziua la telefon cu contactele sale din Siria, bazându-se pe patru persoane din țară care colectau informații de la peste 230 de activiști, de verificarea informațiilor din mai multe surse ocupându-se el însuși.[10]

Acuratețe[modificare | modificare sursă]

Națiunile Unite, ziarele și organizațiile neguvernamentale declară că OSDO este o sursă sigură. „În general, informațiile despre civilii uciși sunt foarte bune, cu siguranță unele din cele mai bune, inclusiv detaliile despre împrejurările în care se presupune că au fost uciși oamenii”, a declarat Neil Sammonds, un cercetător britanic al organizației londoneze Amnesty International.[10]

OSDO a fost în general descris ca fiind pro-opoziție[4][5][6][7] și anti-Assad.[8][9]

Vezi și[modificare | modificare sursă]

Note[modificare | modificare sursă]

  1. ^ „26 civilians killed in Syria on Friday: Observatory”. The Asian Age. . Arhivat din original la . Accesat în . 
  2. ^ „Syrian Observatory for Human Rights”. Syriahr.com. Accesat în . 
  3. ^ a b c Abbas, Mohammed; Golovnina, Maria (editing) (). „Coventry – an unlikely home to prominent Syria activist”. Reuters. Arhivat din originalul de la . Accesat în . 
  4. ^ a b „Report: Almost 6,000 Dead in Syria During Geneva Talks”. TIME Magazine. . 
  5. ^ a b „Syrian civil war: Jabhat al-Nusra's massacre of Druze villagers shows they're just as nasty as Isis”. Independent. . 
  6. ^ a b „Syrian opposition group accuses rebel unit of torture”. Reuters. . 
  7. ^ a b „Syrian rebels 'killed in army ambush near Damascus'. BBC. . 
  8. ^ a b „ISIL fights Syrian rebels near Aleppo as army prepares assault”. 
  9. ^ a b Reuters (). „Syrian Forces Take Last Rebel Stronghold on Lebanese Border” – via Haaretz. 
  10. ^ a b c d „A Very Busy Man Behind the Syrian Civil War's Casualty Count”. New York Times. . Accesat în . 
  11. ^ London, Jonas Schaible (). „Syrische Beobachtungsstelle für Menschenrechte: Ominöse Protokollanten des Todes”. Accesat în – via Sueddeutsche.de. 

Legături externe[modificare | modificare sursă]