Discuție:Letea Bacău

De la Wikipedia, enciclopedia liberă
Jump to navigation Jump to search
Economic-surpluses.svgArticolul Letea Bacău este un subiect de care se ocupă Proiectul Economie, un spațiu de organizare pentru dezvoltarea articolelor despre economie Dacă doriți să participați la acest proiect, vă rugăm să vă înscrieți aici.
CiotAcest articol a fost evaluat ca făcând parte din grupa Ciot pe scala de calitate.
NeclasificatAcest articol încă nu a fost evaluat pe scala de importanță.

De lămurit[modificare sursă]

  • Vechiul site aro.ro al companiei producătoare de automobile din Câmpulung-Muscel menționează că: „Pe amplasamentul actual al S.C. ARO S.A. activitatea industriala a inceput in anul 1885 prin infiintarea unei fabrici de hartie a companiei Letea. Dupa Primul Razboi Mondial, fabrica s-a transformat in societate pe actiuni, producand si celuloza.” Aici trebuie văzut dacă Letea Bacău a mai avut filiale și în alte zone ale țării sau e doar o coincidență de nume.--Kunok Kipcsak (discuție) 3 decembrie 2018 21:07 (EET)

Uniformizare, etc.[modificare sursă]

@Accipiter Q. Gentilis: ar fi nevoie de o corelare a informațiilor prezente aici cu cele de la articolul Calea ferată Tarcău–Schitu Tarcău și invers. Am observat niște inadvertențe între informațiile extrase din sursele găsite de mine și celelalte ale dvs. (ex: suprafața cedată către Letea – 150 ha vs. 1000 ha, etc.)--Kunok Kipcsak (discuție) 6 decembrie 2018 20:12 (EET)

Ok. Enumerați-le.--Accipiter Q. Gentilis(D) 6 decembrie 2018 20:14 (EET)
De verificat suprafața cedată către Letea (eu am găsit 150 ha, în cartea Ananiei Mihail 1000 ha 3000 ha, de verificat dacă e corectă informația cu proprietarul Take Anastasiu („Tarcăul”). De verificat locațiile de unde existau aceste suprafețe cedate (localitățile). Eventual de găsit informații despre plutăritul pe canalul dintre Bistrița și Letea, volumul de lemn transportat.--Kunok Kipcsak (discuție) 6 decembrie 2018 20:17 (EET)
 ? - în cartea lui Anania scrie la p. 63 - 150 de hectare pe timp de 40 ani. Unde scrie 1.000 de hectare ? --Accipiter Q. Gentilis(D) 6 decembrie 2018 20:20 (EET)
Pag. 10.--Kunok Kipcsak (discuție) 6 decembrie 2018 20:22 (EET) Mda, se referă „anual”, dar tot trebuie scormonit/interpretat care-i treaba.

Exploatare:

  • Parchetul No. 7 - 35.000 mc/an în perioada 1899-1900 la p. 61, luat în arendă (p. 60)
  • Vedeți și Tabloul No. 1 de la P. 30, unde scrie Fabrica Letea.
  • P. 29 ultimul alineat și p. 30 primele 3 alineate

Cifra de 3.000 ha cedate fabricii Letea până la 1900 din p. 10 se poate explica prin 150 ha/an (exploatate deja sau aflate în exploatare) x 18 ani (1993-1900) + ce o mai fi exploatat înainte. --Accipiter Q. Gentilis(D) 6 decembrie 2018 20:25 (EET)

Cu Tache Anastasiu, ce e ? Avea un pod de cale de pe la CFF Tarcău numit după el, semn că a avut ceva interese economice în zonă, sau influență asupra lucrurilor care s-au întâmplat pe acolo.--Accipiter Q. Gentilis(D) 6 decembrie 2018 20:51 (EET)

Aici în articol e menționat: „în schimb aceste păduri au fost înstrăinate întreprinderii „Take Anastasiu“, mai târziu denumită „Tarcăul“, ce aparținea acelorași acționari, care valorificau lemnul sub formă de cherestea pentru export.” Informația e dintr-un articol Adevărul, nu știu cât de bună o fi.--Kunok Kipcsak (discuție) 6 decembrie 2018 20:53 (EET)
Nu știu, nu am găsit nimic deocamdată. --Accipiter Q. Gentilis(D) 6 decembrie 2018 21:09 (EET) P.S. Altceva, en passant p.240; p. 288 search Letea.