Xinhua News Agency

De la Wikipedia, enciclopedia liberă
Salt la: Navigare, căutare

Xinhua News Agency (prescurtat Xinhua) este o agenție de știri din China fondată în anul 1931 sub numele Red China News Agency[1]. Agenția are reporteri în 100 de țări din întreaga lume[2].

Xinhua furnizează știri în limbile chineză, engleză, franceză, rusă, arabă și spaniolă[2].

Număr de angajați în 2005: 8.400[3][4]

Critici[modificare | modificare sursă]

Conform organizației Reporteri fără frontiere, jurnaliștii angajați de Xinhua sunt selectați riguros și îndoctrinați pentru a produce rapoarte media care sunt punctul de vedere oficial al Partidul Comunist Chinez. Xinhua a fost acuzată ca fiind "cea mai mare agenție de propagandă a lumii", ei susțin că Xinhua distorsionează știrile internaționale și prezintă dispreț față de oponenții guvernului în timp ce sprijină națiunile care încalcă drepturile omului. [5]. În 2006, Xinhua a emis directive care interzic agențiilor străine să vândă știri în mod direct altor agenții de știri Chineze. [6]

Note[modificare | modificare sursă]

Legături externe[modificare | modificare sursă]