The Straits Times

De la Wikipedia, enciclopedia liberă
Jump to navigation Jump to search
The Straits Times
The Straits Times Logo.svg
Informații generale
Țara Singapore  Modificați la Wikidata
Tip Cotidian
Format Broadsheet
Proprietar Singapore Press Holdings
Editor Warren Fernandez[1]
Data fondării 15 July 1845
Afiliere politică People's Action Party
Limbă limba engleză  Modificați la Wikidata
Sediu 1000 Toa Payoh North, News Centre, Singapore, 318994
Tiraj 352,003 (Format:Asof)[2]
5,000 (Myanmar edition)[3]
2,500 (Brunei edition)[4]
ISSN [1]
Prezență online
straitstimes.com

The Straits Times este un cotidian de format mare în limba engleză care apare în Singapore și este deținut în prezent de Singapore Press Holdings (SPH). El este cel mai vândut ziar din acea țară, cu o ediție de duminică intitulată Sunday Times ce are un tiraj de aproape 365.800 de exemplare.[5]

Fondat inițial la 15 iulie 1845 ca The Straits Times and Singapore Journal of Commerce,[6][7] în primele zile ale dominației coloniale britanice, el  poate fi considerat succesorul altor diverse ziare ale vremii, cum ar fi Singapore Chronicle. După ce Singapore a devenit independent de Malaezia pe 9 august 1965, ziarul s-a axat mai mult pe știrile de pe insulă, fiind înființat ziarulNew Straits Times pentru cititorii din Malaezia.

Există ediții speciale pentru Myanmar și Brunei, cu tiraje de 5.000 și respectiv 2.500 de exemplare.

SPH publică, de asemenea, alte două cotidiene în limba engleză: ziarul de format mare The Business Times și tabloidul The New Paper. The Straits Times este membru al Asia News Network.

Istoric[modificare | modificare sursă]

The Straits Times a fost fondat de armeanul Catchick Moses.[8] Martyrose Apcar, prietenul lui Moses, intenționase să fondeze un ziar local, dar a avut dificultăți financiare. Pentru a îndeplini visul prietenului său, Moses a preluat și a numit Robert Carr Pădure ca editor. Pe 15 iulie 1845, The Straits Times a fost lansat ca un săptămânal cu opt pagini, tipărit cu o presă manuală într-o clădire de pe 7 Commercial Square. Taxa de abonament era de 1,75 dolari singaporezi pe lună. În septembrie 1846, el a vândut ziarul lui Robert Woods din cauza lipsei de profitabilitate a activității.

Pe 20 februarie 1942, la cinci zile după ce britanicii s-au predat japonezilor, The Straits Times a devenit cunoscut ca The Shonan Times și The Syonan Shimbun. Această schimbare de nume a durat până în 5 septembrie 1945, când Singapore a revenit sub administrația britanică.[9]:240

În perioada de început a autoguvernării coloniei Singapore, ziarul a avut o relație dificilă cu unii politicieni, inclusiv cu conducătorii Partidului Acțiunea Poporului.[10][11] Redactorii au fost avertizați că orice reportaj care poate amenința unirea între Federația Malaysia și Singapore poate duce la urmărirea penală și că pot fi reținuți fără proces potrivit prevderilor Legii pentru menținerea siguranței publice.[12][13]

Note[modificare | modificare sursă]

  1. ^ „Leadership change at The Straits Times”. AsiaOne News. . Accesat în . 
  2. ^ „ABC Audited Publications as of July 2013”. Audit Bureau of Circulations Singapore. . Accesat în . 
  3. ^ „The Straits Times launches Myanmar edition”. Singapore Press Holdings. . Accesat în . 
  4. ^ „The Straits Times launches Brunei edition”. Singapore Press Holdings. . Accesat în . 
  5. ^ „Customer Care”. The Straits Times. Arhivat din original la . Accesat în . 
  6. ^ „Newspaper Article - Straits Times And Singapore Journal Of Commerce”. Newspapers.nl.sg. Accesat în . 
  7. ^ Icon.crl.edu[nefuncțională]
  8. ^ „The History of Armenians in Singapore and Malaysia”. Amassia.com.au. Accesat în . 
  9. ^ Giese, O., 1994, Shooting the War, Annapolis: United States Naval Institute, ISBN: 1557503079
  10. ^ „PAP and English Press”. The Straits Times. . Accesat în . 
  11. ^ „Press Freedom”. The Straits Times. . Accesat în . 
  12. ^ „IPI to Discuss PAP Threat Against The Straits Times”. The Straits Times. . Accesat în . 
  13. ^ 'Ugly threats' are also a menace to already dwindling liberties”. . Accesat în . 

Lectură suplimentară[modificare | modificare sursă]

  • Merrill, John C. and Harold A. Fisher. The world's great dailies: profiles of fifty newspapers (1980) pp 305–7
  • Turnbull, C. Mary. Dateline Singapore: 150 Years of The Straits Times (1995), published by Singapore Press Holdings
  • Cheong Yip Seng. OB Markers: My Straits Times Story (2012), published by Straits Times Press

Legături externe[modificare | modificare sursă]