Russia Today

De la Wikipedia, enciclopedia liberă
Jump to navigation Jump to search
Russia Today
Russia-today-logo.svg
Lansat la  Modificați la Wikidata
ProprietarRossiya Segodnya
SloganQuestion more"
ȚarăRusia
SediiMoscova
Prezență online
www.RT.com

Russia Today (RT) este o televiziune rusească care își are sediul în Moscova. Russia Today a fost înființată pentru că autoritățile moscovite voiau un mijloc de comunicare în masă prin care să contracareze valul de critici, după ce Rusia s-a întors la autoritarism.[1][2] Scopul era să descrie Rusia ca „un altfel de democrație”, și să sublinieze eșecurile Occidentului: inegalități, rasism și abuz de putere.[1]

RT este marca comercială a "TV-Novosti", organizație non-profit autonomă, fondată de agenția rusă de știri RIA Novosti pe 6 aprilie 2005.[3][4] În perioada crizei economice din decembrie 2008, guvernul rus, condus de premierul Vladimir Putin, a inclus ANO "TV-Novosti" pe lista principalelor organizații de importanță strategică a Rusiei.[5][6][7]

RT este cel mai urmărit canal de informații pe YouTube. Canalul a ajuns la un miliard de vizualizări în iunie 2013, înregistrând aproximativ între opt sute de mii și un milion de vizualizări pe zi. În decembrie 2015, numărul de vizualizări a crescut până la 3 miliarde. [8][9]

Critici din interior[modificare | modificare sursă]

Liz Wahl la RT America

La 18 iulie 2014, prezentatoarea Sara Firth a demisionat de la Russia Today, subliniind într-un mesaj postat pe twitter că nutrește un "respect uriaș față de mulți (membri) ai echipei", dar că este "pentru adevăr".[10] Firth și-a anunțat demisia la aproape două ore după ce a scris în alt mesaj, postat tot pe Twitter, că prezentatorii RT "lucrează pentru Putin" și răspândesc "minciuni", într-o conversație cu Polly Boiko, corespondentul RT London.[10] Sara Firth a demisionat din postul de corespondent al Russia Today la Londra după ce a fost nemulțumită de modul în care RT a prezentat prăbușirea avionului Zborului 17 al Malaysia Airlines.[11] Potrivit acesteia, politica RT despre criza din Ucraina este că orice s-ar întâmpla, întotdeauna cea vinovată este Ucraina.

Altă prezentatoare RT, Liz Wahl, a criticat și ea în mod public postul, anterior. Dar Wahl a demisionat în direct, declarând că nu poate să suporte un post care "spală acțiunile lui Putin" și care-i cere să "promoveze politica externă rusească".[10]

Referințe[modificare | modificare sursă]

  1. ^ a b Russia Today, megafonul propagandei lui Vladimir Putin, 1 august 2014, Simona Mătieș, Evenimentul zilei, accesat la 1 august 2014
  2. ^ „Question That: RT's Military Mission – DFRLab – Medium”, Medium, , accesat în  
  3. ^ „ComNews”, Com, accesat în  
  4. ^ File:ANO TV-Novosti (Federal Tax Service of Russia, Unified State Register of Legal Entities).pdf, accesat în 23 mai 2019
  5. ^ „Archive of the official site of the 2008-2012 Prime Minister of the Russian Federation Vladimir Putin”. Government of the Russian Federation. 
  6. ^ Перечень системообразующих организаций, утвержденный Правительственной комиссией по повышению устойчивости развития российской экономики [List of systemically important institutions approved by the Government Commission on Sustainable Development of the Russian Economy] (în rusă). government.ru. Arhivat din original (DOC) la . Accesat în . 
  7. ^ „Правительство РФ приняло перечень системообразующих организаций” [The Russian government has adopted a list of backbone organizations]. RBK Group (în rusă). 
  8. ^ „RT, le soft power russe en images”. Inaglobal. Accesat în . 
  9. ^ „RT ON YOUTUBE REACHES 3 BILLION VIEWS, RECORD AMONG TV NEWS NETWORKS”. RT. Accesat în . 
  10. ^ a b c O prezentatoare Russia Today a recunoscut că A MINȚIT pentru Putin și a demisionat, 18 iulie 2014, Valentin Vidu -Mediafax, Gândul, accesat la 19 iulie 2014
  11. ^ Un corespondent RT a părăsit postul de televiziune în semn de protest, Unimedia.md, 19 iul 2014

Legături externe[modificare | modificare sursă]