Discuție:Evenimentul zilei

De la Wikipedia, enciclopedia liberă
Salt la: Navigare, căutare

Reindexarea articolelor[modificare sursă]

Observ o tactică destul de ciudată a acestui ziar: Deși păstrează arhiva articolelor (slavă domnului!), periodic, Evenimentul zilei reindexează articolele publicate, parcă anume cu scopul de a încurca pe cel care vrea să găsească date precise. Exemplu: Avem acest articol: Lavinia Șandru, "o utecistă în Parlamentul Romaniei", 6 Octombrie 2008. Dacă mergem la Google și căutăm textul „Lavinia Șandru, "o utecistă în Parlamentul Romaniei"”, Google ne va indica un articol cu acest titlu, dar când facem click pe el - suprpriză! - ne trezim la Tinerii ieseni, atrasi de capoeira, 18 Mai 2007, un articol despre un spectacol sportiv din Iași, deși titlul sugerat de legătură ( http://www.evz.ro/detalii/stiri/bezna-in-harghita--852077.html ) este „beznă în Harghita”. Dacă totuși folosim funcția de căutare de pe saitul publicației, ajungem în final la articolul cu pricina: http://www.evz.ro/detalii/stiri/lavinia-sandru-o-utecista-in-parlamentul-romaniei-823182.html. Sigur, este problema ziarului ce face cu articolele proprii, dar reindexarea aceasta este destul de toxică pentru Wikipedia, pentru că ne trezim cu legături moarte sau legături aiurea. Dacă mergem la articolul Cozmin Gușă, "șacalul" din politica românească, care face parte din aceeași serie de articole, observăm o legătură către articolul despre Lavinia Șandru, care este de asemenea greșită, și ne va duce de fapt la ISAILA: De ce n-a murit Harry Potter?, 21 Iulie 2007

Concluzie: este foarte posibil ca, la fiecare schimbare de proprietari ai ziarului, noul patron să ceară „mazilirea” articolelor critice la adresa prietenilor săi politici, precum și a articolelor pozitive despre dușmanii săi politici. Cel mai simplu este să șteargă pur și simplu articolele din baza de date. Probabil că jurnaliștii ziarului se opun ștergerii, și atunci se alege o soluție de mijloc: reindexarea articolelor, astfel ca inclusiv nici pe Google să nu mai poată fi găsite informațiile „sensibile”. La momentul actual, căutarea pe Google menționată anterior nu găsește vreo arhivă a articolului pe saituri de genul ziare.com, 9am.com, newspad.com, ziare-pe-net.ro și alte de gen, despre care se știe că mențin arhive cu articole publicate online. Căutarea mai găsește un singur rezultat, pe saitul ziarero.antena3.ro, un sait al trustului INTACT, despre care se știe că este la cuțite cu Evenimentul zilei. Ca dovadă articolele

Rezultă că este un lucru foare pozitiv faptul că trusturile de presă se dușmănesc, pentru că, din dorința de a critica și de a găsi dovezi de ipocrizie, trusturile arhivează știrile competitorilor, pentru a putea demonstra ce a făcut sau declarat dușmanul la un moment dat. Dacă nu ar exista această supraveghere, atunci probabil că trusturile nu ar avea o jenă prea mare să șteargă articolele pe care le-au publicat în trecut, din dorința de a ascunde gunoiul sub preș.

Este greu de crezut că există alte motive (cum ar fi cele tehnice) pentru asemenea reindexări - totuși suntem deja în anul 2011, softurile ziarelor sunt deja stabile și sofisticate, nu mai suntem în anii de început ai internetului. —  Ark25  (discuție) 30 mai 2011 23:24 (EEST)

Acum câteva minute mă aflam la Discuție:Elena Udrea, dau click pe această legătură EVZ: Știre din 26 Februarie 2007, și mă trezesc la o știre din 16 Mai 2009. Acum linkul funcționează cum trebuie. Cineva muncește rău baza de date EVZ. —  Ark25  (discuție) 31 mai 2011 00:35 (EEST)

Ștergerea numelui autorului[modificare sursă]

Altă tactică ciudată adoptată de ziar este ștergerea numelui autorului din articole. Dacă ne uităm la câteva articole scrise în octombrie 2007, vedem că nu apare niciunde numele autorului.

Ștergere de articole[modificare sursă]

În cadrul acestor două articole: [1] (12 Noiembrie 2008) și [2] (17 Noiembrie 2008), există legătura către un alt articol: http://www.evz.ro/articole/detalii-articol/827905/Diamantul-insangerat-filiera-romaneasca/. Acest articol nu mai există în baza de date EVZ, nici măcar prin căutarea în interiorul saitului nu poate fi găsit. Articolul a fost preluat totuși de alte saituri: [3] [4] [5], etc. Rezultă că, din greșeală sau nu, ziarul șterge anumite articole după ce le publică. Acest comentariu nesemnat a fost adăugat de Ark25 (discuție • contribuții).

Statistici despre autori[modificare sursă]

Putem afla statistici despre numărul de articole publicate de un anumit autor, folosind legături de genul acesta Vladimir Tismăneanu, Evenimentul Zilei Ark25  (discuție) 22 martie 2014 04:44 (EET)

PDVN[modificare sursă]

Observ o serie de judecăți de valoare, începând cu al doilea paragraf, din care citez: „... după șocul provocat de câteva valuri succesive de plecări ... ziarul s-a repoziționat editorial, renunțând treptat la abordările de tip popular si poziționându-se pe piața media ca un ziar quality”. De asemenea, „celebra știre despre găina” devine „articolul cu cel mai mare răsunet” ș.a.m.d. --Wintereu 31 decembrie 2014 05:56 (EET)