REN TV

De la Wikipedia, enciclopedia liberă
Jump to navigation Jump to search
REN TV
РЕН ТВ
REN TV logo 2015.png
Lansat la1 ianuarie 1997
Proprietar100% — National Media Group
Format imagine16:9 (576i, SDTV)
Cotă de piață5.3% (9 mai 2011, TNS Russia)
ȚarăRusia
LimbăRusă
AcoperireRusia și alte state din CSI
Sediu17/1 Bulevardul Zubovski, Moscova, Rusia
Prezență online
ren.tv
Terestru
Russian and CIS-wide analog and digital broadcastVHF Channel 9
Satelit
NTV PlusVarious
Cablu
Naționalnîe Kabelnîe SetiVarious

REN TV (în rusă РЕН ТВ) este o televiziune privată generalistă din Rusia. Compania de televiziune a fost înființată în august 1991, dar până în 1997 nu avea frecvență proprie și a emis emisiuni pentru ORT (27 decembrie 1991 - 31 martie 1995 - "Pervîi Kanal"), RTR, NTV [1]. Din 1 ianuarie 1997, REN TV (numită apoi REN-TV-NAF) și-a început propria difuzare pe întreg teritoriul Rusiei [2].

Programele și personalul canalului au devenit în mod repetat câștigători a premiului național de televiziune "TEFI" și alte premii profesionale.

Înainte de schimbarea conducerii în 2011, canalul a avut o politică de informare a opoziției exprimată clar [3].

În prezent, programele pe tema istoriei alternative, a teoriilor conspirației și a ufologiei[4] se numără printre materialele care formează conținutul canalului. Partea motivantă a premiului a fost definită după cum urmează: "postul de televiziune promovează activ teoriile conspirației și neîncrederea științei. Poveștile neînsuflețite și fictive sunt prezentate sub forma de documentare și popularizare a științei, care induce în eroare audiența ".

În 2015, împreună cu TV-3 a fost nominalizat de către Ministerul Educației și Științei al Federației Ruse ca „cel mai dăunător proiect pseudoștiințific (pentru răspândirea miturilor, amăgirilor și superstițiilor)”.[5][6] În 2011, Consiliul Științific al Institutului Astronomic de Stat Sternberg (Государственного астрономического института) a emis o declarație în care a cerut oamenilor de știință ruși să nu acorde interviuri canalelor TV-3 și REN, din cauza abundenței programelor de televiziune pseudo-științifice de pe aceste canale.

Note[modificare | modificare sursă]

  1. ^ Кузин, Евгений. (). „Ирена Лесневская: «Я не могу быть слугой трёх господ»”. Известия. Accesat în . 
  2. ^ „РЕН ТВ — Компания”. Arhivat din originalul de la . Accesat în . 
  3. ^ „Прощайте, новости. Телеканал РЕН ТВ обвинили в цензуре”. Lenta.ru. . 
  4. ^ „Самые шокирующие гипотезы”. РЕН ТВ. . Accesat în . 
  5. ^ „» Телеканал РЕН ТВ получил антипремию за лженауку Комиссия по борьбе с лженаукой и фальсификацией научных исследований”. klnran.ru. Accesat în . 
  6. ^ Представителей СМИ и популяризаторов науки наградили премией «За верность науке» [Representatives of the media and popularizers of science were awarded the prize "For fidelity to science"] (în rusă). Ministry of Education and Science of Russia. . 

Legături externe[modificare | modificare sursă]